22 december 2012

Sfeertje...

Het was een erg drukke maand bij Landelijk at Home. Maar ondanks het vele werken heb ik thuis ook niet stil gezeten. De basis in ons huis is al een paar maandjes helemaal klaar. Wij zijn nu vooral bezig met de aankleding. Ik hou niet van drukte en teveel rommeltjes, dus het moeten mooie en sfeervolle accessoires zijn die niet snel vervelen.
En helaas zijn dat vaak niet de aller goedkoopste. Dus alles op zijn tijd.

Voor de vensterbank aan de acherkant van het huis heb ik een prachige jardenair (zoals dat chique heet) gekocht. Met een mooie dadeltak erin, prachtig!
Gekocht bij Het Jagershuis in Nunhem, een woonwinkeltje met prachtige spulletjes.

 
 
Voor bij de eettafel wilde ik al een tijdje een mooie toogspiegel. Ik was al op zoek geweest op internet maar kon er niet 1 vinden die een beetje naar mijn zin was. Of de kleur of de maat er was altijd wel iets. Daarbij las ik op internet dat het ook rommelig en druk kan overkomen aangezien alles dubbel is. Tot dat ik op het blog van Room 17 een foto zag met zo een zelfde soort spiegel en ik was om. Diezelfde week ben ik bij een woonwinkeltje vlakbij mijn werkplaats geweest en die hadden er 1 staan. Ik heb hem direct meegenomen en hij staat prachtig!
 
 
 
 

 
 

Hij moet nog worden opgehangen. Maar hij staat nu al prachig samen met de mooie kroonluchter en de stoere Hoffz kandelaren.
 
 


Ondanks dat onze eettafel nog niet oud is (zeg 3 maandjes) gaan we hem toch verruilen voor een groter exemplaar. Ik wilde in dit huis niet een te grote eettafel, maar de 160 die we nu hebben is toch wel wat klein. Balen.
Al moet ik zeggen dat nu de spiegel er staat het ook mooier zou zijn als de kroonluchter wat opschuift naar rechts aangezien hij nu iets te dicht bij de spiegel hangt. Achja, klein detail.
Ik ben er nog niet uit wat voor eettafel het word. Ik ben weg van de kloostertafels, maar dan heb je minimaal 200 cm nodig en ik ben bang dat dat weer veel te groot en te 'lomp' word. En hij is te duur om de gok te wagen. Dus we denken nog even rustig verder.
 
Ook zijn we druk geweest met de slaapkamer, maar dat komt de volgende keer!
 
Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen en een sfeervol en gezond 2013!
 
 
Groetjes Wilianne
 
 


13 opmerkingen:

  1. Heel sfeervol en rustig, je spiegel is prachtig.

    Ik wens jou ook hele fijne kerstdagen en goed gezond en sfeervol 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die jardinière!! Lekker simpel met alleen een zadeldak, ik hou er ook van!

    Je spiegel is prachtig, gewoon een poos laten staan op je tafel, daar staat-ie mooi en je hoeft geen gaten te boren..;-))

    Heel fijne dagen he!

    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig huis heb je, en die spiegel staat prachtig.
    Fijne kerstdagen.

    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne Kerstdagen
    en een
    Gelukkig Nieuwjaar.

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je sfeer is helemaal goed..prachtig je speigel!!!
    En een grotere tafel kan ik me voorstellen, hier staat er één van twee meter en die vinden we soms al te klein:)

    Fijne dagen,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er gezellig uit

    Fijne feestdagen

    Gr. Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige spiegel heb je gescoord staat heel gezellig zo bij de tafel,
    Onze spiegel is met een schilderij ophangsysteem boven de tafel gehangen omdat er geen gaten in die muur konden,.
    Het voordeel is dat je hem op elke hoogte kan hange.

    Hele fijne dagen toegewenst hoor.
    Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig sfeertje!! Zag ergens in een post dat je van Capelle naar Brabant bent verhuisd...grappig, wij zijn afgelopen juli van Brabant naar Capelle verhuisd. Fijne dagen
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt een heel sfeervol huis ! mag ik vragen welke kleur je op de muren hebt gebruikt ?
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel gezellig plaatje zo. En balen van je tafel he dat je er niet tevreden over bent.
    Maar de tafel samen met die prachtige spiegel ik vind het mooi hoor. En dan die prachtige kandelaren. Ik hou er van.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhh wauw!! jij kunt er zeker zelf ook wat van!
    super zeg, ben je volger! haha

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo willianne, ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n spiegel. Mag ik vragen waar je die gekocht heb? Heb namelijk hetzelfde probleem als jij had, er zit er niet ééntje bij die exact goed is. Totdat ik deze foto van jou tegen kwam. Heb het gelijk opgeslagen en opzoek gegaan maar helaas, zonder resultaat! Ik hoor graag van je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi mooi is hij he? Ik zie dat ze hem hier nog hebben:

      http://www.tresjoliewonen.nl/a-24751392/lifestyle/lifetyle94-spiegel-sarbonne-canvas/

      Verwijderen