10 februari 2013

Een goed begin..

Vanmiddag begonnen met de kalkverf. Ik vind 1 dag carnaval wel genoeg, dus ik had vandaag mooi de tijd om aan de muren te beginnen. Ik ben begonnen in de keuken en heb 3 muren naar de woonkamer gedaan. Dit waren de 'makkelijke' muren en daarvoor hoefde er niks van de muren te worden gehaald.
De voorprimer zit erop.


Je ziet eigelijk nu pas hoe geelwit de keuken eigelijk is met het spierwitte op de muren. Als er kleur op de muur zit is de keuken wel echt wit.
Maar de keuken ga ik ook nog schilderen, er komen nieuwe greepjes op en volgende week word er een koof om de afzuigkap heen gemaakt.
Het eindresultaat van de kalkverf krijgen jullie deze week te zien.

Ook hebben we wat mooie nieuwe items in de kamer. Op de muur bij de bank wilde we nog iets op de muur. Alleen was ik er nog niet echt uit wat precies. Word het een schilderij, of een mooi wandpaneel of een ander stoer item. Totdat ik tegen dit zware betonnen paneel aanliep en was meteen verkocht. Hij is loeizwaar, maar het resultaat mag er zijn!






Ondertussen staat die muur nu ook in de voorprimer, maar heb net daarvoor deze fotos nog gemaakt.















Ook hebben we een nieuw hoekje naast de bank. Een stoere stenen lamp met linnen kap en daarvoor een stapeltje oude boekjes. Die laatste kwam ik vorige week tegen bij de Tuinkamer. Ik vond dit er een mooi plekje voor en kreeg ze deze week binnen. Geweldig om die oude jaartallen te zien.
















Ben wel erg benieuwd hoe alles tot zijn recht komt als ik straks de kalkverf erop smeer.

Fijne zondag allemaal!


13 opmerkingen:

  1. Spannend! Ben heel erg benieuwd hoe het er straks uitziet. Zal vast wel heel erg mooi zijn! Fijne zondag nog, groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuke klus de muren verven, ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat.
    Mooi ook een koof om de afzuigkap en wat heb je een mooie lamp, echt prachtig.
    Succes met klussen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor! Ik heb ook nog in dubio gestaan over kalkverf voor onze slaapkamer, maar mijn man vindt het gewolkte effect niet mooi en aangezien we er beiden in leven, vind ik zijn mening ook belangrijk, al had ik wel de vrije hand gekregen. Maar met een lichte kleur is dat gewolkte effect trouwens wel een heel stuk minder nadrukkelijk aanwezig.

    Succes met het klussen, ik ben benieuwd naar het resultaat.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet.

    Fijne dag
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden. Jammer dat je nu niet gelijk verder kan he? Schrik niet als je de kalkverf er op zet, want als je bezig bent, ziet het er niet uit en denk je, waar ben ik in vredesnaam aan begonnen hi hi. Daarna komt het echt goed en wil je misschien net als ik, niets anders meer.

    succes met het klussen, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor dat je kalkverf op de muren krijgt. Wij gaan waarschijnlijk volgende week beginnen met het "kalk"verven van onze woonkamer. Ben benieuwd naar het resultaat. Ik vind je lamp en muurpaneel prachtig. Ik ben zelf ook op zoek naar iets speciaals voor boven de bank. Maar soms moet je idd gewoon tegen iets aanlopen.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben wel heel erg benieuwd hoe het gaat worden, je hebt een hele mooie kleur uitgekozen,
    en je wandpaneel is echt gaaf !
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd naar het resultaat
    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er nu al gezellig uit hoor en met kalkverf wordt dat alleen maar nog mooier. Wij hebben er tenminste heel veel plezier van. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik word nu wel erg nieuwgierig naar het eindresultaat. Kalkverf heb ik zelf ook op de muren en ik vind het prachtig.
    Ik vind dat paneel ook erg mooi een goede keuze.
    Een fijne avond
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Succes met klussen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat je mij bent gaan volgen. Bij jou ziet het er ook heel leuk uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat van al je geklus. Ik ga je volgen en dan hoop ik snel het eindresultaat te zien.

    groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Willianne, wat heb je een gezellig Blog.
    Het straalt veel rust uit en het is stoer en gezellig je inrichting
    Ik vind het ook leuk dat je zo jong bent, en toch al heel veel hebt gedaan.
    Succes met je webwinkel en met het klussen.
    Ik ga je volgen hoor,lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen